Ο Άκης Γιοβαζολιάς έλαβε το πτυχίο του Τμήματος Ψυχολογίας (1996), Μεταπτυχιακό Δίπλωμα από το Manchester Metropolitan University, UK (1997) και Διδακτορικό Δίπλωμα από το University of Surrey (2000). Η Διδακτορική Διατριβή του αφορούσε στην αντιστοίχιση θεραπευτικών παρεμβάσεων ανάλογα με το στάδιο ετοιμότητας για αλλαγή σε άτομα εξαρτημένα από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ. Από το 2002 έως το 2005 υπηρέτησε ως συμβασιούχος (407/80) στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τον Ιούνιο του 2005 εκλέχθηκε Λέκτορας στο ίδιο Τμήμα, τον Δεκέμβριο του 2010 Επίκουρος Καθηγητής και τον Σεπτέμβριο του 2016 Αναπληρωτής Καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Συνεργάζεται με το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Συμβουλευτική Ψυχολογία του ΕΚΠΑ και είναι Επισκέπτης Καθηγητής στο City University του Λονδίνου. Tο ερευνητικό του ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μελέτη της επίδρασης της διαπροσωπικής αποδοχής-απόρριψης (από γονείς ή/και συνομίληκους) στην ψυχολογική προσαρμογή παιδιών και νεαρών ενηλίκων, αλλά και σε ζητήματα συμβουλευτικής φοιτητών. Ειδικότερα τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εξειδικεύονται στα εξής επιμέρους θέματα:
- Διαπροσωπική αποδοχή-απόρριψη
- Γονικότητα και ψυχολογική προσαρμογή σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες
- Σχολικός εκφοβισμός και θυματοποίηση
- Συμβουλευτική σε εξαρτήσεις από ουσίες
- Συμβουλευτική φοιτητών.
Ο Άκης Γιοβαζολιάς έχει επιμεληθεί το συλλογικό τόμο με τίτλο: Συμβουλευτική Ψυχολογία: Σύγχρονα Ζητήματα Έρευνας και Πρακτικής (Εκδόσεις Πεδίο, 2014), και έχει μεταφράσει και επιμεληθεί στην ελληνική το βιβλίο Σχολικός Εκφοβισμός: Σύγχρονες Διαστάσεις (Εκδόσεις Τόπος, 2008). Είναι συγγραφέας 25 εργασιών σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά και βιβλία και 15 εργασιών σε ελληνικά βιβλία. Το έργο του έχει δεχτεί πάνω από 180 ετεροαναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία. Ο Άκης Γιοβαζολιάς είναι κριτής σε πάνω από 20 διεθνή επιστημονικά περιοδικά και Associate Editor του European Journal of Counselling Psychology.
Αντιπροσωπευτικές δημοσιεύσεις
- Giaouzi, Α. & Giovazolias, Τ. (2015). Remembered parental rejection and social anxiety: The mediating role of partner acceptance-rejection. Journal of Child and Family Studies, 24 (11), 3170-3179.
- Mitsopoulou, E. & Giovazolias, T. (2015). Personality Traits, Empathy and Bullying Behavior: A Meta-Analytic Approach. Aggression and Violent Behavior, 21, 61-72.
- Passa, I. & Giovazolias. T. (2015). Evaluation of a self-help group for parents of substance addicted offspring: A mixed methods approach. Substance Use and Misuse, 50 (1), 32-39.
- Giovazolias, T. (2014). The moderating role of Parental Power/Prestige on the relationship between Parental Rejection and Psychological Maladjustment in a Greek student sample. Cross-Cultural Research, 48 (3), 240-249.
- Giovazolias, T. & Themeli, O. (2014). Social learning conceptualization for substance abuse: Implications for therapeutic interventions. European Journal of Counselling Psychology, 3(1), 69-88.
- Giovazolias, T., Leontopoulou, S., & Triliva, S. (2010). Assessment of Greek University Students’ Counselling Needs and Attitudes: An Exploratory Study. International Journal for the Advancement of Counselling, 32 (2), 101-116.
- Giovazolias, T. & Davis, P. (2005). Matching Therapeutic Interventions to Drug and Alcohol Abusers’ Stage of Motivation: The Clients’ Perspective. Counselling Psychology Quarterly, 18 (3), 171-182.