Τριλίβα Σοφία

Η Σοφία Τριλίβα είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστήμιου Κρήτης το οποίο υπηρετεί από το 1990 διδάσκοντας μαθήματα εφαρμοσμένης ψυχολογίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο πεδίο της προσωπικής και οικογενειακής προσαρμογής και αντιμετώπισης των καταστάσεων που προκαλούν ψυχική σύγχυση και δυσφορία.  Σε συνεργασία με άλλους ειδικούς έχει δημιουργήσει,  αξιολογήσει εμπειρικά και δημοσιεύσει  προγράμματα πρόληψης τα οποία εστιάζονται στο πεδίο της συναισθηματικής και της ψυχολογικής προσαρμογής (παιδιών, εφήβων, οικογενειών) στην ευρύτερη κοινότητα.

  1. Τριλίβα, Σ., Αναγνωστοπούλου, Τ. Μαρβάκης, Α., & Παύλου, Μ. (2013). Πρότυπος συμβουλευτικός οδηγός προς τους εκπαιδευτικούς για την καταπολέμηση των διακρίσεων, της βίας και ρατσισμού.  Αθήνα: Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠΕΚΔιΒιΜ του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Ψηφιακή βιβλιοθήκη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης: http://www.ekt.gr/info-serv/diglib/
  2. Τριλίβα, Σ., Ξαρλή, Π. & Σπινθάκη, Α. (2012). Πλάθοντας ταυτότητες από τη μαθητεία στη διδασκαλία.  Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο
  3. Τριλίβα, Σ. & Αναγνωστοπούλου, Τ. (2008). Η βιωματική μάθηση: Ένας πρακτικός οδηγός για εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους.  Αθήνα: Τόπος.
  4. Τριλίβα, Σ., Αναγνωστοπούλου, Τ. & Χατζηνικολάου, Σ. (2008). Ούτε καλύτερος, ούτε χειρότερος απλά διαφορετικός. Αθήνα: Gutenberg.
  5. Τριλίβα, Σ. & Chimienti, G. (2002). Ανακάλυψη: Αυτογνωσία,  αυτοκυριαρχία, αυτοεκτίμηση. Συναισθηματική και κοινωνική επιδεξιότητα. Αθήνα: Πατάκη. http://crete.academia.edu/SofiaTriliva/Books/60790801
  6. Τριλίβα, Σ. & Chimienti, G. (1998). Πρόγραμμα ελέγχου των συγκρούσεων: Εγώ και εσύ, γινόμαστε εμείς. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. http://crete.academia.edu/SofiaTriliva/Books/1161815/_

Η Σοφία Τριλίβα ήταν μέλος της επιτροπής ίδρυσης του Συμβουλευτικού Κέντρου Φοιτητών του Πανεπιστήμιο Κρήτης  και είχε τη διεύθυνση του κέντρου από το 2002-2004.  Επίσης έχει διατελέσει συντονίστρια του Τμήματος Οικογενειακής Αγωγής του Λυκείου των Ελληνίδων Ρεθύμνου για 20 χρόνια.  Έχει δημοσιεύσει πάνω από 80 επιστημονικά άρθρα και κεφάλαια σε διεθνή και Ελληνικά περιοδικά και εκδόσεις. Είναι μέλος των συντακτικών επιτροπών σε δύο διεθνή περιοδικά και κριτής σε πολλά διεθνή και Ελληνικά περιοδικά.

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

  1. Koutra, K., Triliva, S., Roumeliotaki, T., Basta, M.,  Lionis, C., & Vgontzas, A.N. (2016).   Family functioning in first-episode and chronic psychosis:   the role of patient’s symptom severity and psychosocial functioning. Community Mental Health Journal
  2. Koutra, K., Triliva, S., Roumeliotaki, T. Basta, M., Simos, P., Lionis, C., & Vgontzas, A. N. (2015).  Impaired family functioning in psychosis and its relevance to relapse: a two-year follow-up study. Comprehensive Psychiatry, 62, 1-12.  doi:10.1016/j.comppsych.2015.06.006
  3. Triliva, S., Anagnostopoulou, T., & Vleioras, G. (2014).  Sensitizing children to the social and emotional issues involved in racism:  a program evaluation. International Journal of Emotional Education, 6(2), 3-20. ISSN 2073-7629
  4. Triliva, S., Varvantakis, C., & Dafermos, M.  (2014).  YouTube, young people and the socioeconomic crises in Greece. Information, Communication & Society, DOI:10.1080/1369118X.2014.953564
  5. Triliva, S. & Georga, A. (2014).  Austerity and precarity: the social milieu creeps into the psychotherapeutic context. Rivista di Psicologia Clinica. 1, 140-153.ISSN 1828-9363
  6. Triliva, S., Fragkiadaki, E. & Balamoutsou, S. (2013).  Forging Partnerships for Mental Health:  the case of a prefecture in crisis ravaged Greece.  European Journal of Psychotherapy and Counselling, 15(4), 375-390.  http://dx.doi.org/10.1080/13642537.2013.849275